zondag 24 oktober 2010

Gat in de mark(e)t

Twee apps voor Android waarop ik al geruime tijd geduldig wacht zijn Firefox 4 for Android en CorePlayer 2.0. De versienummers zijn wat misleidend, want er zijn geen eerdere versies uitgebracht voor het Android-platform.

Onder Windows is Firefox mijn favoriete browser (gevolgd door Google Chrome). De vroege versies van Firefox for Android (eerder bekend als Fennec) die ik heb gezien beloven een erg goede browser onder Android, met meer bedieningsgemak dan de standaardbrowser. Er is trouwens sinds kort een bètaversie beschikbaar, maar die sla ik over. Ik ga namelijk gebruikmaken van de automatische synchronisatie (van bladwijzers en geopende pagina's) tussen de desktop-browser en de mobiele browser en dan wil ik met zo weinig mogelijk bugs worden geconfronteerd.

CorePlayer was de beste mediaspeler voor Windows Mobile en ik ga ervan uit dat ik dat binnenkort ook voor Android kan zeggen. Dat is natuurlijk niet helemaal zeker. Onder Windows Mobile was ik bijvoorbeeld heel tevreden met PhoneWeaver om automatisch instellingen op de telefoon te laten wijzigen, zoals het geluid uitzetten tijdens een vergadering. Maar ik ben bètatester geweest voor deze app onder Android en ben inmiddels geen fan meer. De programmeurs maken onvoldoende gebruik van de mogelijkheden die Android biedt. Maar voor CorePlayer heb ik goede hoop.

Nu gebruik ik voor het afspelen van filmpjes de standaardspeler en voor muziek MortPlayer, die overigens nog in bèta is, maar erg goed werkt. Het programma speelt gewoon muziek uit één of meer mappen en wil dus geen "bibliotheek" samenstellen met alles wat er maar aan muziek op je telefoon te vinden is. Heel prettig.

Ik wacht rustig af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten